vrijdag 16 januari 2015

geborduurde natuur

Vorig jaar heb ik voor het eerst op gedroogde bladeren en lampionnetjes geborduurd. 
Waarom? Ik weet het echt niet. Het leek me gewoon wel wat.
De bladeren heb ik eerst met mod podge ingesmeerd om ze wat steviger te maken. Het bleek dat dat inderdaad hielp en dat ze ook wat buigzamer werden daardoor. 
En toen  borduren. Het is heel lastig om te doen. Je moet heel voorzichtig zijn, het blijft plakken aan je vingers, de bladeren zijn doorzichtig en je wil geen lelijke draden van de achterkant aan de voorkant laten zien, je krijgt kramp in je handen, maar           ik vond het het experiment wel waard.
Op de #Sunday Market heb ik 1 blad verkocht. 

Lampionnetjes geborduurd met kraaltjes ( miyuki nr. 15) .

In kleine vaasjes heb ik een gedroogd hortensia-bloemetje gepriegeld. Daarna het vaasje met goudverf bespoten. Leuk om aan een cadeautje te doen of op te hangen, dacht ik. Maar op de #Sunday Market werd het niet echt goed gekocht! Dus ik heb er nog een stuk of 5.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten