zondag 15 februari 2015

In en om het huis

Nou ja, bij de wedstrijd van +Handwerken Zonder Grenzen heb ik de 2e prijs gewonnen! Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoeveel deelnemers er waren, maar er waren in elk geval 12 finale werkstukken! De eerste prijs was voor een echt prachtig borduurschilderwerk ( needlepainting). De prijs is van alles om te breien en haken: boeken, wol, rondbreinaalden, een tas, haaknaalden; dus wie weet moet ik maar daar nu op storten!

Het thema van de wedstrijd was 'In en om het huis' . De jury vond mijn invulling van het thema 'rebels'. Hieronder de foto's van het geheel en van de details. De maat is 30 x 30 cm. Het is op een gedeelte van een spijkerjasje geborduurd. Ik heb voor het huisje en de schutting restjes stof gebruikt. Verder is alles geborduurd. Ik wilde graag een armoedig soort hutje laten zien met een tuintje/plaatsje waarin in elk geval dieren zich thuis voelden. Achter de schutting de 'boze' buitenwereld: flats en dode bomen. De vraag is, of die tegen te houden zijn. 


In en om het huis. Gemaakt tussen 22 december 2014 en 21 januari 2015. 

Deze mol zit rechtsonder.





Onderaan bij de schutting en het huis kijkt iemand de tuin in.

Een kijkje over de schutting

Samen kijken door de schutting.



Muizen, vissen en egels: ik kan het niet laten om kleine dingen te borduren!

2 opmerkingen: