zaterdag 9 januari 2016

Kiezen voor.........kusudama

Kiezen valt echt niet mee. Met dat hart van kralen ga ik zeker verder.
Maar intussen bedenk ik steeds wat ik nog meer wil maken. 
Er zijn binnenkort 2 verjaardagen en een verhuizing: dus dat zijn 3 kaarten. Die zijn klaar! Gelukkig is er iets af gekomen!

Als ik zo weer bezig ben met papier, wil ik weer steeds meer van papier maken.

Ik dacht ook dat ik een lijst zou kunnen maken van wat ik allemaal wil doen. 
Een tas maken, mijn kerstjasje zo vermaken dat ik het ook gewoon aan kan, kleine borduurtjes voor een soort actie uit Amerika  #yasb, met autoglas aan de gang, een kusudama, origami bloemen, soort 3 D borduursel om op te hangen, oorbellen in allerlei kleuren, ....

Dan nu maar beginnen met een kusudama.

kusudama begin
De rechtse module is van 15 x 15 cm, die was om te oefenen. De linkse is 7,5 x 7,5 cm.
Het is niet zo heel moeilijk. Elke module bestaat uit 5 blaadjes. Het lastige is om het 5e stukje er tussen te krijgen. Er zijn 12 modules nodig ( van 1 maat) die je aan elkaar maakt met een ander soort module. Daar zijn er 6 van nodig.
Er wordt geen lijm gebruikt en het zit behoorlijk stevig in elkaar. 
Morgen verder. Dan zal ik er ook bij zetten wie de ontwerper is. Ik heb het filmpje namelijk nu weggeklikt en moet weer even zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten