vrijdag 29 januari 2016

Lamp

Een heel simpel model leek me het beste voor een lamp. Die geplooide lampen zijn echt heel mooi, maar of dat mij ook lukt? Daarnaast staat heel internet vol met die lampen, dus een beetje originaliteit kan geen kwaad.
Ik heb geprobeerd een kubus te maken. Dat lukte wel maar dan heb je te maken met veel lagen papier over elkaar en schijnt er echt geen licht door. Dat had ik niet bedacht van te voren.

Cubo Modular 4 uit Papiroflexia Basica van Vincente Papacios
Mijn oefenmodel is de vorm met het witte puntje. Dat gaat dus niet!
In elk geval had ik A3 vellen gekocht rood papier, rood doorzichtig en wit doorzichtig. 

Met die vellen ben ik aan de slag  gegaan. het rode papier viel al snel af: er schijnt echt helemaal geen licht door!

Nu heb ik een lampenkap gemaakt van de doorzichtige vellen.
De vellen waren A3 formaat; ik heb er vierkante vellen van gemaakt door er een stuk aan te plakken. De maat is dan 45 x 45 cm. 
En nee, het is nog niet goed zo, de lamp is nog te klein!

Ik ga volgende week terug naar die winkel en grotere vellen kopen als die bestaan en anders meer A3. De lamp moet groter en er kan alleen wit doorzichtig papier gebruikt worden. Misschien kan er een rood accent komen of zo. Dat kan ik altijd nog bedenken.

Het is echt een heel simpel model. Het gedoe is vooral de grootte. Ik ben altijd eerder met hele kleine dingetjes bezig!

2 rode vellen en 1 witte aan de achterkant


2 rode vellen en 1 witte , maar dan de witte onder


1 rood vel en 2 witte
Het moeten dus 3 witte doorzichtige vellen worden , groter dan 45 x 45 cm en veel netter gevouwen!
Maar deze week moeten we het met deze lamp doen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten