woensdag 3 februari 2016

Lampen

Hoewel de experimentele lamp uit elkaar gevallen is, blijf ik aan de slag met verlichting. Ik zoek nog steeds een lampenkap voor boven de eettafel. Het gaat dus niet om mooie sfeerverlichting, want je moet echt wel kunnen zien wat er op je bord ligt. Het vraagt een goed model en goed papier. En liefst ook nog makkelijk te vouwen.

Origami Piramide van 1 vel papier (links)
Het rechtse model had ik al in het groot gemaakt met rood en wit papier als experimentele lamp. 
Dat model bestaat uit 3 vierkante vellen. Dat heb ik een paar blogs hiervoor laten zien. Maar de lamp was te klein en gaf te weinig licht. En, zoals ik al zei: hij is uit elkaar gevallen.

Het linkse model is een piramide van 1 vierkant vel. Ook heel simpel te vouwen en ik vind het ook een mooi model. 
Dat ga ik, zo gauw ik het goede papier heb, in het groot maken. Dan kan ik zien of dat een geschikte kap is.

Nu is het meer een sfeerlichtje en zit er zo'n ledkaarsje in. Veel te veel gedoe, want je moet de piramide aldoor open maken om het kaarsje eruit te halen en uit/aan te doen. 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten