zondag 7 februari 2016

Origami spin, een kaart en een curlicue.......

Even een keer wat anders gevouwen: spinnen. Als kind heb ik heel wat beesten gevouwen; nu doe ik dat eigenlijk nooit meer. Maar ik kwam deze spin tegen en dacht, waarom niet.


origami spider 
De grote spin is van papier van 15 x 15 cm en de kleine van 7,5 x 7,5 cm.


origami curlicue
Curlicue: betekent 'krul', geloof ik. Je vouwt het van een strook papier die aan een kant 5 keer zo breed is als aan de andere kant. En het moet echt een heel lange strook zijn! Je vouwt een plat ding en dan doe je iets slims om de hoeken vast te zetten, zeg maar. Dan heb je wat je rechts op de foto ziet. Dat kan je dan draaien en komt het omhoog. Het is bijna gemaakt om mee te spelen. Ik ga zeker nog verder hiermee. Het is echt heel grappig om te doen. Assia Brill heeft het ontworpen. Er zijn echt fantastische filmpjes over op youtube.

En dan nog een plastic bag slider card voor een jarige!


plastic bag slider card

Het blijft een leuke kaart om te maken. De plaatjes heb ik uit inpakpapier geknipt. Dit is echt een goed voorbeeld van huisvlijt, vind ik. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten