zondag 29 mei 2016

Gouden Bergen 16

Het bevalt me echt goed om alleen als we in de caravan zijn te borduren aan de Gouden Bergen. Natuurlijk wil ik ook altijd weer meer doen dan mogelijk is in die paar dagen, maar het is ook wel prettig om even afstand te nemen.

Het borduren van de mensen heb ik even gelaten. Ik ben vlammen gaan borduren. 



Als ik zo bekijk wat ik tot nu toe gedaan heb, vraag ik me af waarom ik er al zo lang mee bezig ben! Het wordt straks zo'n 45 bij 35 cm, denk ik. Dat wordt nog wat, want de stof heeft die maat niet, maar is kleiner en scheef en rafelig.

Maar in elk geval is 1 van de redenen dat het zo lang duurt, dat ik regelmatig iets maak dat echt niet goed is. Hieronder is een voorbeeld van de eerste vlammen die ik borduurde.

Mislukte vlammen
Veel te bol en niet geschikt. Wel lang mee bezig geweest. Ik dacht namelijk: dat kan ik gaandeweg wel verbeteren. Maar toen ik zover was, als hier op de foto, realiseerde ik me dat dit het niet ging worden!

Dus uitgehaald en het onderstaande geborduurd.


(De foto wil niet draaien.) Dit zijn wel cliché-vlammen, maar echt een stuk beter!

Volgende week groen en bloemen, en wat gaat het linksonder worden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten