dinsdag 3 mei 2016

Gouden Bergen 9

Al bordurend denk ik na en probeer ik van alles uit. Ik kan het niet laten om allerlei steken te gebruiken. Ik heb de stof in de ring verplaatst. Dat geeft weer een heel ander beeld. En daardoor kon ik meer aan de linkerkant borduren. Ik heb besloten dat ik afstap van de ronde vorm. En ik heb een gespannen doek gekocht bij de Action. (Zo'n doek waar je ook op kan schilderen.) Dat is handig om straks dit borduurwerk op te spannen.




Behalve van de site www.needlenthread.com gebruik ik ook ook veel steken uit '250 borduursteken' van Marie Claire Idees uit 2007. De vandijksteek, kettingsteek met overhands werk, kruissteek, palestrinasteek...... Het blauw van het water laat ik doorlopen bij het raster. De gouden kruisjes komen terug in de lichtblauwe kruisjes. 



De grafkruizen gaan over in kruisjes. In mijn idee gaat het zo allemaal een beetje bij elkaar horen, kan het in elkaar overvloeien.



Hoe raar het ook klinkt, ik vind het zelf spannend om te zien hoe dit zich ontwikkelt. Het is een beetje een stripverhaal.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten