zondag 26 juni 2016

Gouden Bergen 20

Lekker opgeschoten. Als je weet wat je wil, dan is dat wel makkelijk. En ik heb geen ingewikkelde steken gebruikt. 


om wie gaat het eigenlijk?
Mijn idee was: dit zijn de dromen van de verdronken vluchtelingen:

ongebroken dromen

Toen dacht ik: nee, die dromen zijn gebroken. Dus de stof doorgeknipt en er onder geborduurd met wit.

gebroken dromen 1e versie


opnieuw weggeknipte dromen
En als laatste bijna alles weggeknipt en woorden die een relatie aangeven geborduurd. Daar gaat het om, denk ik: elk mens staat in relatie tot een ander. Of het familie of vriend is, maakt niet uit. Je bent op zijn minst een zoon of dochter. Dat is het grote verdriet; je had zoveel meer kunnen zijn. 

Daarna links boven de dromen en idealen genoemd.

dromen
De dromen, de idealen van deze mensen zijn gebroken. Dat is misschien een anglicisme, maar ik weet even geen ander goed woord. 

Maar ja, er is weer een einde gekomen aan een heerlijk weekendje! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten