zaterdag 6 augustus 2016

Mr. Stitch en (Nep) Crazy quilting oefening

Er zijn prachtige voorbeelden te vinden van 'crazy quilting'. Lapjes worden aan elkaar genaaid en dan wordt er op de randen met name geborduurd. 

Ik heb wat reepjes organza gekocht ( bij de Action) en die op en tegen elkaar gelegd. Dus dat is zeker geen patchwork of quilten! Maar ik dacht dat het voor een oefening zo wel kon.


oefening crazy quilting
De grootte is ongeveer een ansichtkaart. 
Ik wil allerlei steken zo netjes mogelijk uitproberen. Het mag wel een beetje 'zoet' worden, dat past wel bij deze kleuren stof. Ik ben begonnen met een dubbele rand van kettingsteek. Daartussen heb ik kraaltjes geregen.
Daarna ben ik gestart met satijnsteek. Dat is echt lastig om netjes te doen!
En nu ben ik hier:

oefening cray quilting 2
Zoals je ziet is de satijnsteek niet zo mooi geworden.Het is echt heel moeilijk om de draden gelijk aan te trekken! Om de vormen heb ik steelsteek geborduurd en dat omslingerd  met gouddraad. Tussen de vormen heb ik kleine steekjes goud geborduurd. Daarna wat draden gespannen en er kruisjes overheen geborduurd. Kruisjes op niet aftelbare stof zijn altijd ongelijk bij mij!

Het gele vlak heb ik met cordonsteek omrand en dan steken gebruikt waar ik de naam niet van weet. Een soort open kettingsteken. Verder heb ik Franse knoopjes gemaakt en kraaltjes gebruikt. Hoewel ik dacht dat ik het goed uitgemeten had, was er aan 1 kant toch wat meer ruimte over en heb ik een donkergroen randje van gedraaide kettingsteek gemaakt.

Ik kan het niet laten om alles weer vol te borduren! En wat is het moeilijk om heel regelmatig te werken als je geen gaatjes kan tellen. 

Gouden Bergen, vervolg:


Op onderstaande site van @mr.xstitch is de Gouden Bergen gepubliceerd!

http://www.mrxstitch.com/stitchgasm-marjolein-van-vessem/




1 opmerking: