zondag 21 augustus 2016

Nep crazy quilt 6

Langzaam maar zeker vorder ik. Ik heb heel wat nieuwe steken uitgeprobeerd: Mountmellick steek ( 2 rijen tegengesteld geborduurd met kraaltjes er tussen), schakelsteek (dat is de witte steek gelusd aan de Mountmellick, en de blauwe lusjes daar boven zijn het zelfde). Heel lastig om die steek regelmatig te doen. 
Verder heb ik die gevlochten vierkantjes gemaakt van staafknoopjes/ bouillonsteek. Heel  grappig om zo te doen. Dan zie je de Roemeense steek( donkerblauw) en de Kretenzische(lichtblauw). Het mooiste en meest bijzondere vindt ik de witte steek tussen de donkerblauwe lijntjes. Zeker niet perfect maar het zou op kantwerk kunnen lijken als je het mooi en regelmatig kan doen. De steek is te vinden op www.needlenthread.com  en is een vondst van #Mary Corbett. 



Dus heel wat oefening op niet-telbare stof. Misschien ga ik hierna op telbare stof oefenen, maar dat weet ik nog niet zeker.Ik ga het geheel eerst echt rechthoekig maken en dan die 'les' nog invullen!




2 opmerkingen: