zaterdag 27 augustus 2016

Netjes borduren 1

Met de steken die ik in het nepquiltje gebruikt heb en soms bedacht heb, ben ik nu gaan borduren. De hele quilt-gedachte heb ik laten varen. 

Van te voren heb ik een ontwerpje gemaakt, niet volledig, maar wel de basis.

ontwerp
Een pot van de 'halve'korenaarsteek waarbij de rechte steek verlengd wordt( goud in de nepquilt), 4 bloemen met een kettingsteek-steel waarbij de laatste kettingsteek 'open'is als een bloemkelk ( in de nepquilt in groen met lichtgroen)en de blauwe bloemen van steelsteken vastgezet met een klein steekje in het midden. En verder wat blaadjes( in de nep quilt lichtroze); dat wordt wat want daar ben ik echt nog niet goed in! Maar ik maak ze wat groter dan in de nepquilt, dat is misschien makkelijker. De kleuren heb ik veranderd en ik gebruik 1 draadje DMC. 


uitvoering

Heel grappig om zo te werken. Normaal kijk ik niet zo vooruit en anders borduur ik er gewoon overheen. Maar nu probeer ik echt eerst na te denken......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten