vrijdag 6 januari 2017

Origami bal wordt Origami doosje

Stijfsel gekocht en weer aan de slag gegaan.

Al strijkend, bedacht ik dat het ook wel een idee was om een doosje van stof te maken. 

Dus hier is een stoffen doosje! De dunne stof vouwen met stijfsel en een veel te grote strijkbout, is redelijk gelukt. Het bakje is minder goed gelukt, terwijl dat eigenlijk veel simpeler is! Maar ja, dat zie je niet met de deksel erop. 

Het model:
Het blauwe doosje is door mij gevouwen. Het is een vrij eenvoudig te vouwen model.













Hier zie je het witte stofmodel, terwijl de 'draai'gemaakt wordt. Als je dit van papier maakt, dan valt die draai er vrij eenvoudig in, met stof is dat wat lastiger, maar het gaat wel.

 De zijkanten heb ik met spelden vastgezet. Ook bij het maken van het bakje heb ik spelden gebruikt. Dat zie je hier onder. Die stof laat zich slecht strijken!


Na het borduren met kettingsteek heb ik het doosje weer in elkaar gevouwen, de hoeken vastgezet  en nu heb ik een stoffen doosje.


Maar het is echt veel te slap, ondanks de stijfsel. Zou ik een ander merk moeten hebben? Of zal ik toch van die Hard Tex gebruiken aan de binnenkant?
Ik denk dat ik dat vanavond nog uit probeer, dan kan ik morgenochtend zien of dat wat oplevert.










1 opmerking: