donderdag 2 februari 2017

Foto borduren 1 # mixed media, Amsterdamverandert

Tja, Mixed Media, een hippe ontwikkeling op textiel gebied: foto's, verf, en (kunst)stof en borduren en naaien. Het is steeds vaker te zien. Morgen begint ik op de #DIYtextileschool in Amsterdam met de cursus Mixed Media & Surface Design. 
Ik ben benieuwd. 
Eigenlijk wilde ik dus nu niks nieuws beginnen, maar ik kon het toch niet laten.

Ik maak vaak foto's en bedenk dan hoe ik die zou willen borduren. Maar ik nam nooit echt de moeite om er iets mee te doen. 
Maar ik heb uitgezocht hoe je op stof een foto kan kopiĆ«ren en het uiteindelijk maar eens geprobeerd. 



Het werd een ansichtkaartformaat. Ik had daar niet zo op gelet.

Het gaat om deze foto:



Genomen vanaf de NDSM pont van Amsterdam-Noord naar de stad en een beetje bewerkt om hem wat scherper te krijgen.

Op stof komt de foto weer anders over. En de stof is niet wit, maar ongebleekte katoen.

En dan heb je die foto op stof in je spanring en dan....weet je het niet meer. Ik heb er de halve avond naar zitten kijken!

Maar ik ben begonnen. De foto vastgezet op een grotere lap en ik ben aan de slag  gegaan. 




Het is heel spannend om te doen op de een of andere manier! Nu ik op gang ben, is de aarzeling weg. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten