vrijdag 10 februari 2017

Mixed media 4

Vandaag 2e cursusdag op de #DIYTextileschool in Amsterdam. Alle geverfde lappen bekeken; er zijn echt hele mooie lappen bij. De kleuren zijn helderder dan die van mij. Waarschijnlijk komt dat omdat ik de ongebleekte katoen die ik gebruikte, niet eerst gewassen heb. 




We gingen stempels maken van foam geplakt op een houtblokje. Echt leuk om te doen, daarna hebben we gewerkt met een magic stamp. Dat zou het simpelste moeten zijn, dacht ik. Je maakt de stamp met een strijkijzer warm, drukt de stamp op materiaal: schelpen, kralen of wat dan ook, die afdruk komt er in en dan kan je er mee stempelen. Maar ik deed het elke keer niet diep genoeg. Dus ik heb het even gelaten. Stempelen met het zelfgemaakte stempel op het houtblokje vond ik heel fascinerend. 

We hadden ook een printje mee moeten nemen van een zwart-wit tekening en daarmee werd een thermoscreen stempel gemaakt, nou ja het was meer een zeedruk.

Ik ben nog steeds geen overtuigd stof stempelaar of verver. Maar stempelen past meer bij mij dan het verven van de vorige keer.

Ik heb 1 gedeelte met vlindertjes uitgeknipt, een beetje geborduurd en  om een soort karton geplakt. 



De foto lukt niet zo goed, maar het beeld is toch wel aardig.

Hieronder nog andere stukken stof met de vlinderstempel.




1 opmerking:

  1. Dag Marjolein, werk je nu op je geverfde lapjes? Heb je ook gevraagd aan de andere cursisten hoe zij hun lapjes behandeld hebben, want zo af en toe doe ik mijn nieuwe spullen even in azijn, dat schijnt goed voor kleuren te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen