woensdag 22 februari 2017

MIxed Media 6 #DIYTextileschool

Met het gevoel een hoge drempel over te stappen, ben ik verder gegaan met foto's en stof. Zonder plan werken, of eigenlijk zonder beeld in mijn hoofd iets doen, is heel moeilijk. Ik had nog een foto op Transfer Artist Paper. Die foto kan op stof gestreken worden. Het is ook mogelijk om met verf en stiften het TAP papier te bewerken. Ik ben niet zo ververig en tekenen is ook niet mijn sterkste punt. Dus dat heb ik ( vandaag) niet gedaan.



Maar wat ik gedaan heb om bovenstaande voor elkaar te krijgen:

Van een gedeelte van dit oude borduurwerkje heb ik een print gemaakt.



Eerst op papier en dat toen gekopieerd op stof, witte voeringzijde. Dan worden de kleuren een beetje vaag; dus heb ik ook nog direct een print op stof van het borduurwerkje gemaakt. De stof heb ik eerst op een stickervel geplakt. 

De foto op TAP heb ik gestreken op zo'n print:



Goed gelukt en echt mooi hoe de gele streepjes doorlopen over de foto.

Van het TAP print-origineel bleef nog een afbeelding achter. Dus dat heb ik nog gestreken  op de wat vagere print van het borduurwerkje. En dat werkte niet! Dus toen maar geprobeerd op een wit lapje. Dat lukte goed. 



Ik heb dat weer uitgeknipt en geplakt op de vage stof print. Is dit nog te volgen?
En dan heb je dus nog die TAP-origineel over met resten van de foto:




Ik heb dus 3 'producten': 




En nu? Geen idee, misschien weet ik het morgen en anders kan het nog iets worden op de laatste cursusdag, vrijdag as. 

Die cursus #Mixed Media and Surface Design van de #DIY Textile School wordt geleid door #Ginny Fleck, een hele fijne, rustige en deskundige docente. Ik heb veel technieken geleerd en ook durf gekregen om verder te kijken dan mijn gewone borduursels. 

Het printen op stof vind ik fantastisch! Dat oude borduurwerk is echt prachtig op de voeringzijde. 

Ik zie eindeloze mogelijkheden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten