zaterdag 4 maart 2017

#MIxed Media 7 #DIYTextileSchool

Gisteravond en vandaag bezig geweest met wat ik maar noem: het 'never ending-boekje' over de cursus #MixedMedia en Surface Design van #GinniFleck.


Er moeten 16 van die vierkantjes gevuld worden. Hij gaat wat soepeler dan een paar dagen geleden. Ik heb er wat randjes afgeknipt. 


Dit is op de naaimachine gedaan op een apart lapje. Dat heb ik daarna vastgezet. Een hele puzzel om te zorgen dat de transporteur afgedekt werd. Maar ik snap nu hoe het moet en ik denk dat met nog veel oefenen ik dit wel onder de knie krijg.


De blaadjes zijn geknipt uit gestempelde stof en met een kettingsteek vastgezet. Verder heb ik nog wat geborduurd. 


Dit is een lapje gemaakt met wateroplosbaarvlies van hele kleine reepjes stof die over waren, en vast gezet door er met de machine overheen te naaien. 
Dat is echt zo leuk om te doen!


Hier zie je hoe dat er uit ziet als je draadjes etc. tussen het wateroplosbaar vlies legt en er overheen genaaid hebt. Daaronder het resultaat als het uitgespoeld is.



Dit krijgt dus echt wel vorm. Ik heb zelfs een plannetje gemaakt en opgeschreven wat er op elk vierkantje komt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten