zondag 21 mei 2017

Amsterdam verandert 18

Weer heerlijk afgelopen weekend in de zon gezeten en geborduurd! 



Hoewel ik me voorgenomen had wat meer sombere kleuren te gaan gebruiken, heb ik een paars gebouw gemaakt. Ik wilde graag een rond gebouw maken. Nou dat is niet helemaal gelukt, maar ik heb weer wat bij geleerd. Aan de rechterkant van het gebouw had ik de 'etages' moeten versmallen. Toen ik het ontdekte, vond ik het niet zo'n probleem en heb ik het afgemaakt zoals het was. Ik heb nog wel vragen over het witte dak van de blauwige flat. Misschien haal ik dat weg en maak ik een daktuin.



Achter het paarse huis heb ik bomen geborduurd, met Franse knoopjes. Hoe je die maakt, is heel goed te leren op de site van The Crewel Company, https://www.crewelwork.com/. Daar staan een paar video's op met een hele goed uitleg van verschillende steken.


Ik denk dat ik het water op bovenstaande manier ga maken. Met verschillende blauwen en grijzen. Het is een soort ongeorganiseerde kettingsteek. Het lijkt me wel wat. 


Misschien komt er ergens nog een moskee, dacht ik. Zo bedenk ik elke keer weer wat. Het lijkt niet te stoppen. 
Maar...soms wil ik eigenlijk ook wel even wat anders doen! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten