zondag 17 september 2017

Papier en stof

Mooie blaadjes papier gekregen om mee te knutselen. Ik was erg gecharmeerd van een blaadje met roosjes. Ik heb er een reep afgeknipt en dat met Amsterdam gelmedium op stof overgebracht. Het was een experiment en eigenlijk tot mijn verbazing, lukte het!


Met wat water wrijf je dan het papier weg. Heel leuk om te doen!


Dus toen had ik een strookje stof met hetzelfde plaatje als op het papier.


Eerst een randje van kettingsteken gemaakt. En roosjes van bouillonsteek. Ik heb precies de kleuren van het origineel gebruikt. De stof is wel altijd wat 'plastic-achtig' na zo'n gelbehandeling. Dus je moet hard trekken aan de naald om hem door de stof te krijgen.

Daarna heb ik het papier tegen de rand aangelegd en voor geprikt. Met een cordonsteek heb ik stof en papier aan elkaar gezet. 


En ik heb ook cordonsteek aan de hele buitenkant genaaid. Het is wel grappig, en ik heb ontdekt dat dit dus kan, maar ik weet nog niet wat ik met deze wetenschap moet! 


Misschien is het interessanter als je juist andere kleuren gebruikt. Ik ga er eens op broeden. 

3 opmerkingen: