zondag 29 oktober 2017

Lamp, kerstkaarten en nog wat borduurwerk


Weer een nieuwe lampenkap gemaakt! En... tot mijn verbazing is-ie O.K.!
Tot nu toe had ik ruzie met het papier, de soort, de grootte en de vouwen.

Ik heb eerst wat proef gevouwen.



Dat heb ik met A4 printerpapier gedaan en krantenpapier. Eindeloos gezocht op internet om een goed filmpje te vinden. En eindelijk vond ik een filmpje met de maten erbij. 
Met het papier gekocht in Museum Het Schip in Amsterdam ben ik gaan vouwen. Het vel was 50 bij 70 cm. En met wat geworstel lukte het!
En toen las ik pas dat ik 3 van zulke stukken papier nodig had.... En dat had ik niet. Met wat creativiteit en gedoe, kon ik er deze kap van maken.


Het papier is echt prachtig! Het is cadeaupapier van Pepinpress.
Als je kijkt op pepinpress.com weet je niet wat je ziet! 

Nu ik weet dat het me lukt om dit te vouwen en de maten weet, ga ik zeker verder met het vouwen van lampenkappen. Maar dan moet ik eerst mooi  gaan kopen.

Verder ben ik kerstkaarten aan het maken. Ik maak allerlei soorten, kan niet kiezen voor 1 soort. Dus ik vouw, knip en plak wat af!
Op vrijdag zet ik papier, plaksel, scharen, pennen en nog meer papier op de eettafel en op zondag ruim ik dat met veel tegenzin weer op. 


Deze 'christmas spiral' ontworpen door Tomoko Fuse, heb ik in een kerstkaart verwerkt. 

Verder heb ik nog wat geborduurd: een herfstblad.
Ik heb het eerst gedroogd in de magnetron, toen met podge glue ingesmeerd en na het drogen geborduurd. 


Het zijn allemaal wat kleine dingetjes de laatste tijd, waar ik even niet zo veel raad mee weet.
Ik ben op zoek naar weer wat groters, nou ja, eerst die kerstkaarten,natuurlijk.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten