zaterdag 18 november 2017

Bladeren borduren




Al die herfstbladeren: ik vind ze prachtig: de kleuren, de vormen. Ik wil ze oprapen en .....Ja wat dan? Ik wil er op borduren, besluit ik.

Blad gedroogd in de magnetron en toen helemaal ingesmeerd met Podgy Glue, een vernislijm. Mijn hoop was dat het blad daardoor buigzaam en toch stevig werd. En dat was ook zo na een nacht drogen.



Een boom, dacht ik , een herfstboom met wegwaaiende bladeren.
Misschien wel raar op een herfstblad. 


Maar wat maakt het uit? Ik heb het echt in mijn hoofd en ga het gewoon doen.


Het blad glanst en is daardoor lastig te fotograferen. Vaak zijn dingen die je maakt, mooier op de foto, maar dit blad eigenlijk niet.



Dit blad had ik eind oktober geborduurd. Toen koos ik voor lijnen. Mmmm, dat is ook wel mooi. Maar er zijn nog ongelofelijk veel bladeren buiten, dus ik kan nog even verder. 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten