zondag 5 november 2017

Origami




Dit zijn zo'n 36 piramides. Heel makkelijk om te maken. Elk van 3 blaadjes van 7,5 x 7,5 cm. Ik ga er een papieren lusje aan maken met een nieuwjaarswens voor mijn collega's.

 Mijn echte origami papier is bijna op. Dit waren de laatste blaadjes.

Niet erg, nieuw kopen is echt heel fijn
Maar ik heb ook nieuwe dingen uitgeprobeerd. Zoals deze gevlochten ster van Maria Snayskaya.


Echt een heel mooi ontwerp. Het is modulaire origami. Deze ster is gemaakt van 8 vierkante blaadjes van 10 x 10 cm. Het papier is uit de Flow. Niet echt geschikt om te vouwen. Het scheurt heel snel. 

Het is dus echt papiertijd. Eigenlijk komt dat omdat ik al kerstkaarten aan het  maken ben. Ik ben dan toch bezig met papier en heb ik nog ruim de tijd voordat ik iets af moet hebben. Heerlijk om me te verdiepen in Youtube, Pinterest en Instagram. Bronnen van inspiratie.
Soms zijn trouwens al die media een bron van frustratie: wie ben ik dat ik denk dat ik ook zoiets moois maak!
Maar goed. Dit weekend heb ik zitten worstelen met een ster van J.C. Nolan en ook met een soort doosje, Pelleas Box van Peter Keller. Allebei de video's zijn gemaakt door Sara Adams. Zij is echt een origami-beroemdheid,kan fantastisch vouwen en maakt duidelijke instructievideo's. 


Dit is de ster. Het mooie is dat hij gemaakt wordt van 1 vierkant blaadje. Het papier dat ik gebruikte is de ene keer te dik, dan weer te klein of te weinig soepel. Tijd om nieuw papier te kopen dus. 
Het lukt nog niet echt, maar ik snap het ontwerp en ga door met oefenen!


En ook deze sterren zijn van 1 blaadje gemaakt. Van een zeshoek. 
Ze zijn nog niet mooi gevouwen, maar dat gaat wel komen.

Dus gauw nieuw papier bestellen. 

O ja, en zo af en toe maak ik ook een kerstkaart.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten