zondag 17 december 2017

Kerstkaarten, gevlochten bal en papier

Tijd voor de kerstkaarten! 

/Ansichtkaart van 'Amsterdam verandert' in wintersfeer

pop up huisje
Dit was vooral leuk om te maken. Het huisje klapt omhoog en de boompjes kunnen recht op gezet worden. Naast deze pop up heb ik nog een watervalkaart en allerlei zigzag uitvouwkaarten gemaakt.

Maar... ik had de meeste al in de enveloppen gestopt voordat ik ze op de foto gezet had....Lekker slim.

Hieronder nog een pop up doosje. Ook super leuk om te maken!


pop up box


Een simpele kaart

Dit jaar was ik heel vroeg begonnen met kaarten maken, gewoon omdat ik er zin in had. Ze zijn allemaal verschillend geworden en overal heb ik andere technieken gebruikt. 

En intussen ben ik met veel verschillende dingen bezig bezig geweest. Ik heb geleerd hoe ik 'gevlochten ballen'kan maken.

gevlochten bal/braided ball
Sommigen zijn gemaakt van repen papier en anderen van stevig kerstlint. In het begin snapte ik er niks van. Je moet vlechten met 4 repen. Dat lukt nog wel, maar ik raakte in de war bij het maken van een ronding. Na wat eofening , ging het goed. Ze zijn snel gemaakt en staan leuk in een glazen potje.

En verder heb ik papier gekocht bij Daamen, Royaal Papier uit Den Haag.

3 vellen papier Daamen, Royaal Papier
Hier heb ik allerlei ideeen bij, maar gewoon ernaar kijken is ook heerlijk!




6 opmerkingen:

  1. Marjolein, wat een leuk idee: Amsterdam verwerkt in een kerstkaart. Eigenlijk zien al je kerstkaarten- en ballen er weer fantastisch uit.
    Voor 2018 wens ik je veel GoedeSierPlezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, Ria! Dat plezier gaat vast wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your pop-up box is truly outstanding; truly, all of your work is just plain marvellous! Thanks for sharing, and Merry Christmas to you!

    BeantwoordenVerwijderen