zaterdag 6 januari 2018

Borduren op papier 3

origami doosje ontwikkeld door Paper Kawaii
Dit doosje heeft een bodem van papier en een deksel van stofpapier. De bodem is een simpel model.De deksel is geborduurd. Het ontwerp van de deksel is echt heel mooi. Het is van een vierkant blaadje, maar het lijkt wel modulair. Aan de binnenkant van de deksel zie je de flapjes niet. Zo vernuftig bedacht! Eerst heb ik de deksel voorgevouwen en toen heb ik het papier op stof overgebracht. Je ziet de vouwranden. 

papier overbrengen op stof


geborduurd op stofpapier
Ik heb de hartjes van de bloemetjes geborduurd met Franse knoopjes en de andere bloemetjes met enkele kettingsteek. Ook heb ik de takjes geborduurd.
Ik heb alleen geborduurd op de 4 punten van de deksel.

Toen heb ik de deksel in elkaar gevouwen. Het voorvouwen is zeker erg handig geweest. Maar het resultaat viel me een beetje tegen. Het borduren had wel wat meer gemogen. En ik zie nu op de foto hieronder, dat ik 2 hartjes niet geborduurd heb. De bedoeling is eigenlijk dat je die bloemen niet ziet! Maar het lukt me niet om de flapjes helemaal weg te vouwen. 


papier op stof uit Rituals Magazine
Dit stofpapier had ik ook al klaargemaakt. Ik vond het een aantrekkelijk plaatje met mooie kleuren. Maar wat moet je er dan mee doen?
 Ik fantaseerde over een rastertje van goud met kraaltjes op de hoeken en rond de kraaltjes een cirkeltje. Hier is het resultaat:



En dat is echt niet mooi. Veel te onregelmatig. Elke keer dacht ik, het komt wel goed als ik de 'kruispuntjes' goed vastzet, als ik de rondjes ga borduren, etc. Maar eigenlijk wist ik wel dat dit niet meer goed kwam. 
Dus ik heb al het draad weggeknipt en ....heb dit weggelegd.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten