zaterdag 31 maart 2018

Kraan: foto borduren 1

Vorige week begonnen met het borduren van een foto van een hijskraan. De foto is direct op de stof geprint.
Pas toen de foto in de ring zat, bedacht ik hoe ik ging beginnen.


hijskraan Vasumweg Amsterdam Noord

Ik ben begonnen met het 'aanvullen' van de bomen.


Met hele kleine steekjes maak ik takjes. Ik borduur v-tjes. Er zit een soort regelmaat in, maar loopt toch door elkaar. Heel rustgevend.
Bomen krijgen een stukje stam aan de onderkant. De stam is gemaakt met de Portugese knoopjes steek. 



Het bedenken wat ik met de hijskraan doe, stel ik een beetje uit. Ook de lucht is nog een vraagteken! 

Eerder had ik nog wat gevouwen. Paper Kawaii heeft op haar site een tutorial geplaatst van een 'flowerbowl'. Het is eigenlijk niet super mooi, maar de manier waarop de opstaande kanten ontworpen zijn, is echt prachtig, net als de bodem. Die bodem kan op verschillende manieren gevouwen worden.

flowerbowl Paper Kawaii






Geen opmerkingen:

Een reactie posten