zaterdag 3 maart 2018

Rohingya

Rohingya 
Ik kreeg een kaart met een hand van een boeddha met een hartje.

Die kaart zat me dwars. De acties die in Myanmar gevoerd zijn tegen
Rohingya's, ook door boeddhisten, vind ik verwerpelijk en verdrietig. Ze geven mij een machteloos gevoel.

Ik bleef met die hand en dat hart aldoor in mijn hoofd rondlopen. Het ziet er zo mooi en liefdevol uit. De kleur van het plaatje is ook prachtig. Al mijn cliché-beelden over boeddhisme werden bevestigd.
Daarnaast kreeg ik de kaart van een lieve vriendin-collega.

Maar ik kreeg de afbeelding niet uit mijn systeem en heb de afbeelding op stof overgebracht en ben gaan borduren. 





Uiteindelijk is het snel afgekomen. Wat ik er mee moet, weet ik niet. Maar ik ben blij dat het af is.







2 opmerkingen:

  1. Wat een mooi idee Marjolein, om dat zo te verwerken.
    Myanmar en nu ook Sri Lanka. Het houdt maar niet op.

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je. Het geeft een behoorlijk machteloos gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen