zaterdag 28 april 2018

Bomen of huizen 5



Bomen of huizen
Langzaam maar zeker ga ik verder. Nog een boom in de lucht gehangen.
Is dat te veel?


En er zijn nog 2 hijskranen....maar of daar ook bomen aan moeten hangen? 
En hoeveel bomen ga ik nog op deze manier borduren? Hoe zorg ik dat de foto zichtbaar blijft? Moeten er nog mensen komen? Hoe wordt de lucht? Wat doe ik met het water en de boten op de foto? 

In het begin bij het borduren van een foto, blijf ik dichtbij de echte situatie. Langzaam groeit het gevoel dat de werkelijkheid niet uitmaakt, dat de afbeelding een middel is en van mij is. 

Tijdens het borduren van wat ik wel weet, bedenk ik hoe ik het verder wil doen.

Dat betekent veel kijken, naar een klein stukje en naar het geheel. Maar ook foto's van het proces zijn handig. Ik visualiseer wat ik zou willen, hoe dat er uit zou zien. 

Net als altijd moet ik opletten dat ik niet te veel wil in 1 stuk. Dus in dit geval, niet 100 soorten bomen met allerlei kleuren en steken. Er moet een soort rust en somberheid in blijven.....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten