zondag 7 juni 2015

Zon, boom .....

Het ronde werkstuk is nu vierkant geworden! De rand heb ik gemaakt van gevlochten sari vezel. De hoeken heb ik bedekt met sari vezel. Daarover heb ik oplosbaar vlies gelegd en dat geborduurd met takkensteek. Dat is echt een lekkere steek om te borduren. Al doende kwam ik erachter hoe dat het beste kan en ik kreeg allerlei fantasieen over wat ik er nog meer mee kon doen. Dat is soms echt lastig, tijdens het werken aan het ene ding, denk ik vanzelf al aan het volgende. Duizend ideeĆ«n heb ik. Opschrijven in een schriftje heb ik geprobeerd, maar dat vind ik niks. Elk idee zag er even onnozel uit of ik dacht: ' nou dat kan ik ook zo wel onthouden' . Soms zie je ideeĆ«nboekjes van mensen, daar kan ik dan jaloers op zijn! Maar dat zijn dan ook werkstukken op zich! Hoe doen anderen dat? 
In elk geval hieronder hoever ik dit weekend ben gekomen. Het is nog nat, dus een beetje donker en nog niet opgespannen. Volgende week hoop ik het af te maken. Ik moet nog iets bedenken voor de donkerblauwe rand, denk ik. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten