vrijdag 20 november 2015

Aqua ketting: 3

Wat moet ik kiezen?
De 'sluiting' van de ketting heb ik af. Nu de ketting zelf. Ik ben begonnen met cubic right angle weave (CRAW). Prachtig vind ik dat. CRAW biedt ook veel mogelijkheden. Het is makkelijk uit te breiden en te versieren. Misschien dus wel een goed basis.
cubic right angle weave, links

Ik heb ongeveer 8 cm in CRAW gedaan en dat dubbelgevouwen en daar na weer CRAW maar dan met 8 kraaltjes. Maar is dit nu geschikt?

tubular peyotestitch, rechts
En daarna heb ik de tubular peyotestitich geprobeerd. Dat is dezelfde steek als gebruikt voor de sluiting. Meer werk en kost meer kralen. Maar past wel beter. Het is wel een beetje 'gesloten'. Hoe zou ik het speelser kunnen maken, zonder het erg rommelig te laten worden?
Of toch de CRAW gebruiken en die daarna versieren?

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten